تغییر مقدار هدف هموگلوبین A1C  برای بالغین مبتلا به دیابت نوع 1

 27 اوت  2015- انستیتوی ملی سلامت و مراقب عالی انگلیس(NICE) هدف هموگلوبین A1C  را برای  بالغین مبتلا به دیابت نوع 1 برابر با  6.5  درصد (48 میلی مول بر مول) یا کمتر تعیین  نمود.

NICEرهنمود ملی دیابت خود را در 26 ماه اوت اعلام  کرد که شامل راهنمایی هایی برای بزرگسالان مبتلا دیابت نوع 1 ، کودکان مبتلا به دیابت نوع 1 و 2 و بیماران دیابتی  با مشکلات پای دیابتی می باشد.

دیابت نوع یک در بزرگسالان

در این گزارش ، NICEاعلام کرد مقادیر هموگلوبین  A1Cدر اکثر بزرگسالان مبتلا به دیابت نوع 1 بالاتر از مقدار هدف است این موضوع می تواند منجر به بروز عوارض دیابت از جمله نابینایی، بیماری قلبی و نارسایی کلیوی شود.

 برای کاهش HbA1cو رسیدن به میزان 6.5درصد یا پایین ترین ، NICEتوصیه می کند:

·        همه ی بزرگسالان مبتلا به دیابت نوع 1 در دوره های آموزشی  دیابت که فواید آن به اثبات رسیده است، شرکت کنند.

·        همه ی بزرگسالان چندین تزریق روزانه ی انسولین بازال- بولوس را داشته باشند.

دیابت در کودکان

به کودکان مبتلا به دیابت  نوع 1 و 2 نیز توصیه شده است مقدار هموگلوبین  A1Cخود را نزدیک  به مقدار طبیعی(حدود 48 میلی مول درمول) حفظ کنند و مقدار قند خون روزانه ی  خود را نیز به مقدار طبیعی نزدیک کنند.

افرادیکه مظنون به ابتلا به دیابت نوع 1 هستند باید در همان روز تشخیص فوری و بدون فوت وقت  به یک تیم  متخصص دیابت ارجاع داده شوند تا مراقبت های لازم از آنها  بخوبی به عمل آید .

برنامه هایی که از طرف سازمان NICEحمایت میشود شامل: برنامه های آموزشی برای کودکان مبتلا به دیابت نوع 2 شامل توصیه هایی برای تغییر شیوه ی زندگی و برای کودکان مبتلا به دیابت نوع 1 فراهم نمودن اطلاعاتی درباره ی نظارت مداوم  بر مقدار قند خون و دسترسی به متخصصان بهداشت روانی است.

مشکلات پای دیابتی

بیمارانی که درمعرض مشکلات پای دیابتی یا قطع عضو هستند باید بلافاصله  به بیمارستان ارجاع داده شوند، درغیر این صورت باید تحت مراقبت های ویژه ی روزانه  توسط تیمی از متخصصان پای دیابتی  قرار گیرند.

 مدیر اجرایی سازمان NICE، سر اندرو دیلون می گوید: ما بر این  باوریم که بروز رسانی  خط مشی ها به ما کمک می کند تا خدمات بیشتری را به تعداد بیشتری از بیماران درسراسر بریتانیا ارائه داده و از آنها حمایت کنیم.

دیلون می گوید: ما توصیه می کنیم که سازمان های بیمه ی خدمات درمانی خدمات تخصصی برای کاهش خطر قطع عضو مرتبط با دیابت، ارائه دهند. بکارگیری این توصیه ها از بروز عوارض  جدی مرتبط با دیابت جلوگیری می کند.

منبع:

www.diabetes.co.uk/news/2015/aug/new-hba1c-targets-for-type-1-adults-following-updated-nice-guidelines-96135823.html